O HŘE

 

O hře
Minecraft je sandboxová budovatelská hra kterou vytvořil Markus „Notch“ Persson a v současnosti se nachází ve stádiu beta verze. Vývoj Minecraftu začal kolem 10. května 2009, přičemž hra se dala předobjednat už od 13. června téhož roku a finální verze by měla spatřit světlo světa 17. listopadu 2011.

Vznik
Notch se inspiroval ve hře Infiniminer, kde si uvědomil, že hra je jednoduchá i dynamická a má velký potenciál. Skončil v práci jako herní vývojář aby se mohl více věnovat nezávislým (indie) hrám. Měl několik nápadů, ale většina by potřebovala příliš dlouhý čas vývoje. Tyto dva faktory vedle ke vzniku Minecraftu.

Vývoj a filozofie
Notch má několik plánů a představ, ale jediné pravé designové rozhodnutí je udržet hru zábavnou a přístupnou. Nikdy nezpracoval žádný design dokument, existují  jen dva seznamy: jeden na chyby a druhý na vlastnosti, které chce přidat.
Sám hru pravidelně hraje, staví své věže a zatápí jeskyně, aby si byl jistý, že je vše zábavné a co není, to smazal. Věří že dokáže správně zkombinovat dostatek zábavy, přístupnosti a stavění do jednoho celku nepředvídatelné hratelnosti.

Notch silně věří že všechny dobré příběhy mají konflikt a že všechny dobré hry vyprávějí dobrý příběh bez ohledu na to jestli je předem napsaný nebo nepředvídatelný. Volný budovatelský mód je pohodoví a pěkný, ale pro spousty hráčů, až všechno objeví to na konec bude nudné. Je to jako hrát FPS střílečku v god módu, nebo hrát strategii s neomezenými financemi…. malá výzva ničí zábavu. Pro mód přežití (Survival) by raději udělal hru příliš těžkou než příliš lehkou. Aby hra nebyla příliš frustrující bude muset přidat nějaký způsob jak hru vyhrát (nebo nějaké jiné vyvrcholení).

Ale když to nebude zábavné, tak změní design.

Budoucnost
Notch plánuje vyvíjet Minecraft dokud to nebude hotová hra se stáhnutelným klientem (s fullscreen módem), vlastním nastavením kláves a možná podpora modifikací.

Dokud si budou lidi hru užívat a kupovat, bude autor vytvářet přídavky pro hotovou hru. Ty budou zadarmo pro kohokoliv kdo si hru koupil.

Jakmile prodeje začnou padat a uplyne nějaký čas, Notch uvolní zdrojový kód hry jako nějaký typ open source. Není spokojen s drakonickou povahou (L)GPL, ani nevěří že další licence mají jiné zásluhy než posílit ego původních autorů, takže by mohl vše uvolnit jako public domain.

Módy
Ve hře hráč vytváří a ničí různé typy bloků v trojrozměrném prostředí. Hráč ovládá avatara, který může vytvářením a ničením bloků formovat fantastické struktury, výtvory a obrazce napříč různými multiplayrovými servery v několika herních mód